måndag 3 oktober 2016

Weekend snapshots


Hej på er! Jag har ju redan visat bilder från eventet i lördags med Social Media Party, men här kommer lite snaps från resten av min helg :) 
I fredags kväll så var jag och Pontus valpvakt åt lilla Roffe då min mamma skulle iväg på fest! Vi åkte hem till mamma och min lillasyster kom över också. Vi tog med oss Roffe och gick till Gröndal och köpte indiskt som vi tog med oss hem. På vägen dit gick vi in i djuraffären för jag ville köpa en tröja till Roffe. Han fryser så nu när det blivit kyligare, särskilt morgon och kväll och det är så hjärtskärande när han skakar av köld i ens famn och piper. Det blev en liten söt stickad tröja i lila, som råkar vara mammas favvofärg - så himla perfekt! Dessutom matchar det med Roffes lila koppel ;) 
I lördags var jag ju som skrivet på Social Media Party och Tradera Trends bloppis på dagen, på kvällen tog jag det bara lugnt hemma med Pontus och myste till en film (vi båda somnade innan den var slut, haha). 
Igår morse vaknade jag aphungrig klockan sex på morgonen, så det blev en tidig start på dagen. Pontus och jag gick en promenad i det fina höstvädret och vi passade även på att fota outfits med en del av kläderna jag fick med mig från bloppisen föregående dag. Resultaten kommer upp här på bloggen under veckan. Klänningen jag har på mig på bilderna i detta inlägg är ett av plaggen jag fyndade, från Carin Wester (som för övrig stod och sålde själv på bloppisen), bara tvåhundra pix och helt oanvänd! 
Det var min helg det. Ny vecka och nya tag! Dagen kommer spenderad inomhus läsandes Forni's nya bok - är fortfarande krasslig med hosta så en perfekt, lugn start på veckan. 


// Here are some snaps from my weekend: 
On Friday me and Pontus "babysat" my mum's puppy, Roffe, at mum's place. My little sister came over and we went for indian take-away food in Gröndal. I love Gröndal, it's such a pretty little suburb with everything you need close-by. 
On our way to the restaurant we stopped by the petstore since I wanted to buy a sweater for Roffe. He's freezing so much he shakes since the temperature has dropped, especially in the mornings and evenings, it's so heartbreaking feeling him shake when you lift him up - he "cries" due to the cold and want to get up in your lap. Bought him a nice purple knitted rollneck and you can tell he loves it - and is now so much more comfortable running around on the ground outside! Happy pup <3 
On Saturday, as you already know, I went to Social Media Party and Tradera Trend flea market during the day. In the evening we stayed in, me and Pontus, had dinner and drank some wine and watched a movie (we both fell asleep, haha). 
Yesterday me and Pontus went for a walk in the beautiful autumn day and I also took the opportunity to have him help me photograph some outfits, wearing some of the clothing I bought at the flea market on Saturday. The results will be posted here on the blog during this week. The dress I'm wearing in these pictures is one of the bargains I made, by designer Carin Wester.
Today it's Monday - new week, new possibilities. I'm still sick with my cold and a cough so I'm spending this day indoors to curate myself and reading the new book by Forni. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar