onsdag 12 oktober 2016

Sweater and denim love


Här ser ni hur mina nya jeans och min nya stickade tröja ser ut på! Jag är ju inte riktigt en jeans-tjej, tycker jeans överlag är ganska obekvämt och stelt och väljer alltid för stor storlek (de sitter bra på när jag köper dom men efter ett par tvättar har jeansen töjt sig och blivit för stora...) då jag verkligen hatar och känner mig sjukt obekväm i för små byxor som sitter åt runt magen. 
Dessa jeans hittade jag inne på Whyred's outlet och dem är de perfekta jeansen! Rätt i passformen, superduper stretchiga (har storlek 29 i mina, de är små men så sjukt stretchiga!), höga i midjan, sitter tight utan att smita åt sådär stelt och perfekta i färgen. Har burit dom nästan varje dag sedan jag köpte dom, till oh med sovit i dom en stund när jag somnade hemma hos mamma på hennes säng - så bekväma är dom! 
På mig i denna outfit har jag också en ny grå stickad tröja från Weekday. Det är den mjukaste, mysigaste, varmaste tröja jag någonsin burit och äger. Jag är extremt känslig för sånt som sticks mot huden, det börjar bara klia på mig om jag har stickade tröjor direkt mot bar hud men denna är inte alls stickig på något sätt. Underbar, verkligen sjukt varm också. Jag typ bor i denna tröja nu, haha. Weekday har just nu rea på sin hemsida, denna tröja har jag inte sett där ännu men fanns flera andra stickade snygga tröjor såg jag. Klickade faktiskt hem en tröja, hehe, ni får se den när den kommit. Dahlia sweater heter i alla fall min grå tröja, har den i storlek s, modellen är oversize och croppad med långa ärmar. 
Vad säger ni förresten om ursöta Roffe i sitt nya koppel? Den lille parveln har vuxit lite. I helgen ska han bo över hemma hos mig och Pontus, något vi ser sjukt mycket fram emot. Vi älskar lille Rawffles


// Crushing over this pair of denim jeans, true denim love. I rarely wear jeans since I don't like the material too much, I find it often stiff or tight around my waist hence I always wind up getting a size that fits me well when trying them out but get too big after a couple of washes. Now years of searching is over after I found this pair at Whyred's outlet store here in Stockholm! The perfect material, super stretchy and comfortable, with high waist and slim leg and the perfect shade of blue.
The sweater I'm wearing is a grey knitted one, ocersized and cropped, from Weekday. It's the most soft, cozy and warm thing I ever wore! Not itchy at all! I hate itchy "grandpa" sweaters, can't wear those, it just irritate my skin and I get cranky, haha! 
Weekday Sweden is currently having a sale on their website and although this sweater is not on sale I couldn't help myself but to order another cozy piece of sweater. They have so many nice ones at the moment. This grey one is called Dahlia sweater, mine is size small. 
What do you guys think about the new leash and collar Roffe is wearing by the way? The little thing has grown some bit he is still so tiny. This up-coming weekend Roffe will stay at our place and me and Pontus will be babysitting him. We both look forward to it very much. I love Rawffles








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar