lördag 1 oktober 2016

Social Media Party and Tradera Trend Bloppis


Hej på er! Hur mår ni denna kyliga lördagskväll? Jag är fortfarande förkyld, har fått nån hosta som sitter djupt ner i halsen och river som satan. 
Hur som helst, idag var det ju dags för Social Media Party, ett event som kretsar kring sociala medier där några av Sveriges största bloggare medverkar. Det hölls föreläsningar, podcasts spelades in, det hölls workshops och tävlingar, fotograferingar och andra roliga saker hände samt att det bjöds på dryck och tilltugg. Jag hade anmält mig till eventet (vilket var gratis och vem som helst kunde anmäla sig till dags-aktiviteterna - festen nu på kvällen är stängd för allmänheten) men eftersom jag inte mådde helt hundra idag skippade jag alla aktiviteter förutom de jag sett fram mot mest: dels den stora bloppisen i samarbete med Tradera Trend och välgörenhetsorganisationen Make It Last och där 30 olika bloggare sålde designerplagg till vrakpriser, dels signeringen av Michaela Forni's nya bok "Jag är inte perfekt tyvärr". Oj vad jag är glad att jag orkade pallra mig dit för dessa aktiviteter iallafall! Även om det var smockat med folk på bloppisen (hej klaustrofobikänsla) och lång kö till signeringen var det totalt värt det! Jag snodde en liten pratstund med Michaela, vars bok handlar om ångest och psykisk ohälsa och hur man lär sig hantera detta. Hon är en stor förebild för mig inom dessa områden och en sådan inspiration. Jätte gullig tjej också! Vi pratade alltså om just psykisk ohälsa och ångest. Ni hittar hennes blogg här: forni.se. Fastnade direkt i hennes bok och känner igen mig så mycket, haha, mamma snodde den och försvann direkt i den. 
På bloppisen gjorde jag riktiga fynd! Eller vad sägs om klänningar från Carin Wester och Acne Studios (oanvänd med tags kvar), en silkestopp från Ganni i perfekt nyskick och en drömtopp från House of Dagmars pre-fall 2016 kollektion till en bråkdel av originalpriset, också helt ny, oanvänd och med tags kvar. Ullklänningen från Acne på bilderna nedan kommer jag typ bo i under vintern, så härlig, perfekt för en liten fryslort som jag, hehe. Den är svart och olivgrön, ljuset var lite skumt när jag skulle fota hemma hos mamma. 
Nu sitter jag i soffan hemma, vi har precis ätit middag, druckit rödvin i Murano-glasen från Venedig som vi passade på att inviga, och ska snart se en film. Sen får vi se vad morgondagen för med sig. Ha en trevlig kväll! 


// Hiya guys, how are we this chilly autumn evening? I'm still sick, don't know if it's the same cold or if I caught another one, but got this really annoying cough.
Non the less, I had to make it to today's big highlight I been looking forward to for weeks - Social Media Party. It's an event where bloggers, influencers and hobby-blogger such as myself get together for tutorials, lections on how to interact through social media etc. Since I was not feeling to well I had to skip all those parts and just went to the two things I'd been looking forward to the most: the book signing by blogger and author Michaela Forni on her new book, "Excuse me I'm not perfect" (original title in Swedish "Jag är inte perfekt tyvärr") and the big flea market where over 30 bloggers sold their designer clothes and accessories in collaboration with Tradera Trend and the charitable organisation Make it last. Oh, I'm so happy I made it to these two things, even though the flea market was crowded with people and there was quite a bit of a wait in line to the book signing - but it was all worth it! I had a little chat with Michaela, we talked about anxiety and stress and mental ill-health which her new book is about. She is such an inspiration and role model and what a sweet woman! You find her blog here: forni.se. 
I made several bargains at the bloggers outlet, or flea market, such as two dresses from Acne Studios (one brand new with tags), a dress from Swedish designer Carin Wester, also brand new and never used; a silk top from Danish designer brand Ganni and a top from Swedish designer company House of Dagmar I long only been dreaming about due to it's high price - completely unused with tags still attached and at a price it was ridiculously low! So me happy! 
I'm currently resting up on the couch after dinner, we're about to start a movie. Let's see what tomorrow brings on! Have a nice Saturday evening! 





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar