lördag 8 oktober 2016

On today's agenda and a new favourite dress


God morgon! Hur mår ni idag? Jag vaknade tidigt och kunde inte somna om så gick upp vid åtta. Har redan ätit frukost och sitter nu och dricker kaffe och tittar på Nyhetsmorgon. Ska bläddra lite i senaste numret av Elle snart och kanske läsa lite ur min nya bok, "Jag är inte perfekt, tyvärr" av Michaela Forni. Älskar lugna mornar <3 
I eftermiddag ska jag träffa Emma! Vi ska åka hem till min mamma så Emma får träffa Roffe och så tänkte vi ta en fika. Ikväll har jag och Pontus tänkt gå ut och äta någonstans, vi funderar på Nybrogatan 38 eller Phil's Burger. 
Ni ser även bilder på min nya favoritklänning i detta inlägg. Direkt när jag såg den visste jag att den var menad för mig och det var kärlek vid först ögonkastet! Så unik klänning som passar mig perfekt! Det är den långa stickade ullklänningen från Acne Studios som jag fyndade på bloppisen för en vecka sedan - helt ny och oanvänd med tags kvar. Den är från Acne's AW12 kollektion - fatta att den hängt oanvänd i en garderob i 4 år! Det är därför jag älskar att köpa kläder från bloggare, oftast använder dom bara plagget en eller två gånger vilket innebär att plagget är i toppskick och eftersom många bloggare får kläder gratis eller i samarbeten eller bara köper på sig så hinner dom inte heller använda allt = man kan fynda helt nya designerplagg för en spottstyver på bloppis. Superbra, älskar det! 
Ha en fin lördag kära ni! 

Dress - Acne Studios / Heels - Jeffrey Campbell (old) / Sunnies - RayBan "Clubmaster" 

// Hiya guys! How are you this morning? Me I woke up early and couldn't go back to sleep so by 8 o'clock I got up and had breakfast. Currently I'm drinking coffee and watching the news, gonna read the latest issue of Elle magazine when I'm done with the coffee. I love slow, relaxed mornings <3 
In the afternoon I'll meet up with my friend Emma for some quality time. We are gonna go over to my mum's place so Emma can meet Roffe. Emma loves dogs aswell :) And tonight me and Pontus are going out for dinner, we're thinking about the restaurant Nybrogatan 38 or Phil's Burger. Date night with hubby <3 
In this post you see how my new favourite dress from Acne Studios looks on. Immediately as I saw this dress I knew it was ment for me and it was love at first sight! It fit me like a hand in a glove. Brand new, unused with tags on it, it been hanging in some bloggers closet for four (!) years! I love shopping second hand from bloggers, usually they only use a garment once or twice which means the garment is still in perfect condition! 
Have a nice Saturday lovelies! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar