söndag 23 oktober 2016

Late brunchin' with a friend


Idag skulle jag mött upp en av mina äldsta vänner (alltså, som jag känt längst) för en fika och prat på Vete-Katten men tyvärr mådde hon inte så bra idag så det blev inte av. Det är sånt som händer, att mina vänner mår bra är viktigt för mig så vi ställde in och bestämde oss istället för att försöka ta en middag i veckan. 
Som tur var fick jag tag i Therese istället så vi möttes upp på Greta's inne i Haymarket by Scandic (som ju är ett av mina favoritställen) för en sen lunch/brunch. Vi drack te och jag åt avokadotoast - den är verkligen magiskt god där! 
Det var så skönt att prata av sig och förutom att catcha up så snackade vi mycket kring välmående och psykisk ohälsa och sådant. Känns verkligen som att vi är på samma spår och har förståelse kring detta ämne så det känns jätte skönt :) Det är ju långt ifrån alla som förstår vad psykisk ohälsa, stress, utbrändhet och depression innebär och kan te sig - vilket inte är det lättaste att förstå heller om man inte upplevt det själv men jag tycker det är viktigt att man har ett öppet sinne och försöker förstå och visa förståelse. Det finns så mycket fördomar och bestämda uppfattningar kring hur psykisk ohälsa ska vara och hur det ska ta sig uttryck. 
Ikväll ska jag och Pontus se film här hemma och bara gosa och rå om varandra och imorgon kommer Roffe över och ska bo kvar en natt hos oss så det blir supermysigt! 


// Today I was supposed to meet up an old friend of mine was she did not feel well so we decided to cancel our date. My friends well-being is of huge importance to me so it was for the best. We decided on going out for dinner during next week if possible.
Instead, I got hold of Therese who met up with me for a late lunch/brunch at Greta's over at Haymarket by Scandic. I had their avocado toast, truly a delicious one! 
Me and Therese talked a lot about well-being and mental-illness and I can't tell you how good it feels when your friends understand how I'm doing or when they really make an effort to try and understand what it feels like to suffer from burntout-syndrome. There are a lot of prejudice today amongst people on how mental-illness "should" take shape which is not always right so I think it's important to try and be open-minded about this subject and try to understand. It's not always easy to understand if you haven't been there yourself, I know that. 
Tonight me and Pontus are staying in to watch a movie and tomorrow little Roffe is coming over and staying the night at our place so I'll have a lot of cuddling to do for the next few days and it sure feels good! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar