onsdag 13 juli 2016

My tuesday


God förmiddag på er! Min gårdag bestod av att pappa hörde av sig på förmiddagen och ville ses. Han hämtade upp mig hemma hos mig och P en timme senare och första stoppet blev en Jaguar-verkstad för att hämta upp en liten detalj till pappas Jaguar. Därefter drog vi till Vällingby Centrum och gick runt och kollade i lite affärer, följt av en lunch på Pallas Café. Det var supermysigt, roligt att få lite ensamtid och kvalitetstid med papsen :) 
Passade på att bära min nya vita tisha tillsammans med min nya marinblå kjol. Kombinationen blev exakt så fin som jag tänkt mig, så himla nöjd! Den något mer avslappnade tishan gav hela outfitten en mer ledig känsla istället för att det blev för mycket preppy eller office-känsla med pennkjolen. Oh, vad jag älskar att leka med och kombinera olika typer av klädesplagg! 
Efter lunchen så körde pappa mig hem till mamma. Den lilla katten Shanti skulle komma på besök igen och jag tar ju varje tillfälle jag får att få gosa med och klappa på små pälsiga djur då jag inte har något själv hemma. Alltså, den där lilla Shanti <3 Så fort hennes husse gått knöt hon an till mig, kom och la sig hos mig i mammas säng, jamade lite. När jag kliade henne under hakan så la hon sin tass på min hand, drog min hand till sig bestämt och la sitt huvud på min hand och la sig så för att sova. En mycket bestämd, egensinnig liten dam men som är så mysig! Jisses vad jag vill ha egen katt igen! 
Efter att jag ätit middag med mamma och lillasyster var det dags att åka hem till min egen älskling och resten av kvällen spenderades med Pontus. En underbar tisdag med andra ord! 

T-shirt - Acne Studios // Skirt - Tommy Hilfiger // Shoes - Tory Burch // Bag - Mulberry 

Good morning guys! Yesterday my dad came to pick me up at home and we drove to a car reparation service to pick up a piece for his Jaguar. Then we drove to a nearby shopping centre, had a browse in some shops and then lunch at a cozy little café. Quality time with daddy at its best :) 
I wore my new t-shirt together with my new navy blue skirt and the contrast it created with the relaxed linnen t-shirt together with the more preppy, buisness kind of looking skirt came of exactly as I imagined it - outfit on point! 
After lunch dad drove my to my mum's place. It was time for another visit from Shanti (the little kitty mum "baby sat" a few weeks ago) who this time would spend the night. Animallover as I am I had to come over for some cuddles. And wow, that cat is amazing, I totally love her! As soon as Shanti's owner left Shanti immediately bonded with me. She came and laid down right beside me on top of mum's bed where I was resting, mijau-ed a "hello" to me. And she is pretty shy otherwise. When I scratched her neck she took a hold of my hand with her tiny paw, pushed my hand down and laid her head down on my hand and went to sleep like that. How adorable is that? Oh how much I would like to have a cat of my own again! 
After some dinner with my mum and little sister (Shanti sleeping in the window right next to the table) it was time for me to head home and the rest of the evening was spent with Pontus. A perfect tuesday, in other words! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar