lördag 11 juni 2016

Filippa K skirt and grafitti


Hej på er! Här kommer bilder på en outfit som Emma hjälpte mig fota häromdagen. Vi tog bilderna i närheten där jag bor, framför ett pumphus (tror jag det är?) som någon målat grafitti på. Är inte förtjust i grafitti egentligen men när det är något som är cool, som jag tycker denna dödskalle är, eller mer åt street art-hållet, så är det ballt! Sen älskar jag ju oranget också. Det blev en cool kontrast med bakgrunden till outfitten, tycker jag. 
Tanken var att publicera detta igår men då hade jag en riktigt dålig dag och var inte precis på topp, det kändes liksom inge kul att lägga upp bilder där man står och ler då. Men nog om det, ingen negativitet här - bloggen är min fristad där jag vill fokusera på allt positivt och roligt, lägga upp vackra och inspirerande bilder och händelser som blir till fina minnen att titta tillbaka på senare i livet! 
Hur som helst, som utlovat är här bättre bilder på kjolen från Filippa K som jag fyndade på MQ's rea tidigare i veckan. Den perfekta kjolen för flera tillfällen med rolig, udda detalj i och med skärningen - och så är jag superkär i färgen, dusty pink! Toppen jag bär är också från Filippa K men köpt förra sommaren - supermjuk och älskar urringningen. Tror toppen är nån form av standardsortiment men annars har jag sett liknande modell i deras butik för bara ett par veckor sedan. 
Skorna har ni ju sett förut, de är mina älsklingar just nu, från Chloé. Har skrivit det förut men det är värt att skriva igen - dom går verkligen till allt! Den lilla guldringen med briljanten är en som jag fick av mamma när jag var typ 10 år, hon köpte den i USA på 80-talet. Knappt använt den då den varit för liten för mitt ringfinger men för stor för mitt lillfinger men nu, som av en tillfällighet, plötsligt går på mitt ringfinger! 
Tillbaka till kjolen - jag ser fram mot att kunna matcha den med någon snygg skjorta i vitt eller gärna i baby blått! Framtiden får utvisa. Ha en härlig lördag! 

Hiya! Here are some pics of an outfit Emma helped me photograph a couple of days ago. We took the pics in my neighbourhood infront of a pump house (I think it is?) someone painted with grafitti. Usually I don't like grafitti, but when it's a cool motif, nicely done or more like fine street art I appreciate it. And also, as you know, I love orange. It became a cool contrast, I believe. 
The thought was to post this yesterday but I had a really bad day yesterday, didn't feel good at all, then it feels hard to publish pics of yourself smiling and to write inspiring. Enough of that, I don't want to fill my blog with dark thoughts - my blog is the place where I get to post beautiful and inspiring pictures and be happy, my sanctuary where I write about things that will become nice memories in the future!
Anyhows, as promised here are some better pics of the skirt from Filippa K I found on sale at MQ earlier this week. I love the dusty pink color, the different vit and that you can wear it in different occassions. I'd like to pair it with a loose fitting shirt in baby blue color if I can find one. The top is also from Filippa K but bought last summer, think they have similare ones this year thou. The small golden ring with a small diamond my mum gave me when I was around ten years old, it now fits, haha, how weird is that. 
Wishing you all a lovely saturday! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar