torsdag 19 maj 2016

Preparations for tonights dinner


Hej på er! Idag är jag piggare och förväntansfull, ikväll vankas nämligen finmiddag i Stadshusets Blå Hallen tillsammans med min mamma! Jag håller som bäst på att välja outfit för kvällen. Accessoarerna är jag redan klar med, kommer bära mina mörkröda ormskinns-pumps från Jimmy Choo, som jag fick i julklapp av P för några jular sedan. De är verkligen mina finaste skor och tillika favoriter, de åker på max två eller tre gånger per år. Använder dom så sparsamt att stackars Pontus ifrågasätter om jag ens gillar dom och han har sagt att han aldrig mer kommer ge mig skor då han tycker det är så tråkigt att jag inte använder dom eller verkar gilla dom. Haha, stackars älskling, jag älskar ju dessa skor! 
I väskväg kommer jag ha min orangea Mulberry Lily (som jag också fått av P, i födelsedagspresent förra året). Men vad för klänning ska man ha?? Hmm... Valet står mellan en svart med spetsdetaljer från Karen Millen, den slutar strax ovanför knät; en navyblå från Ida Sjöstedt som är kort framtill men med långt släp baktill, eller; en klänning från Alice+Olivia med vit överdel och mönstrad underdel som slutar på mitten av låret. Eftersom jag är brun så visar jag gärna upp mina ben. Varken Karen Millen eller Alice+Olivia klänningen är urringad, de är å andra sidan kortare. Ida Sjöstedt klänningen är lite urringad men döljer benen mer. Alice+Olivia klänningen känns roligare då den är mer färgglad och somrig, den kan jag å andra sidan använda när som under sommaren, medan de andra två klänningarna visserligen känns tråkigare på grund av färgerna men inte precis är vardagsklänningar... Ja, det blir svårt det här! Följ mig på instagram @maylinns eller på snapchat @mhaggstrom1 för att se mer uppdaterade live-bilder från kvällen! 

Hi there! Today I'm feeling better and am excited about tonight! I'm going to a fancy dinner with my mum in the City Hall, the dinner will be held in the beautiful Blue Ballroom. I'm picking out my outfit for tonights occassion, it's hard to decide what imma wear. Shoes I'm all set with, I'll go with my red snake skin pumps from Jimmy Choo. They're my favourit, Pontus got them for me a couple of christmases ago and I only wear them on special occassions, maybe twice a year. For bag I'll choose my orange little Mulberry Lily, also a favourit (a birthdaypresent from Pontus aswell). But what about dress?? Hmm.. Decisions, decisions... I managed to narrow it down to three options: a black dress with lighter lace detailing from Karen Millen; a navy blue sheer dress that is shorter on the frontside but long on the backside, from swedish designer Ida Sjöstedt, or; a shorter dress with white top and colorful skirt from Alice+Olivia (this one is actually my favourit dress in my whole wardrobe). You may follow me on instagram @maylinns or on snapchat @mhaggstrom1 for live pics and updates from tonights events! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar