lördag 21 maj 2016

Lunch at Blå Porten


Blå Porten är en av mina favoritställen för en mysig lunch, det är ett charmigt ställe med underbar innegård och ligger ute på Djurgården, vägg i vägg med Liljevalchs Konstmuseum. Som barn kom jag hit ett par gånger om året med mamma och min lillasyster. På senare år kommer jag mest hit om somrarna, antingen med mamma eller Pontus. Maten är så god, lammfärsbiffarna som är min favorit är utsökta. De har även jätte god fika. Stämningen är alltid trevlig och atmosfären bra, om än ibland lite högljudd inomhus. Idag var jag här med mamma och efteråt strosade vi runt lite på Djurgården, njöt av den vackra omgivningen. Jag rekommenderar verkligen ett besök till Blå Porten och att avsluta det hela med en promenad är en given lyckad eftermiddag. 

Blå Porten is one of my favourit places to go for a nice lunch. It's a charming place with a wonderful inner courtyard and is situated out on Djurgården, right next to Liljevalchs Art Museum. As a child I used to come here a couple of times every year with my mum and little sister, for the past few years I come mostly during summer time with Pontus or my mum. The food is really nice, especially the meatballs made out of lamb which are my favs. They also have wonderful pastrys, cakes and buns if you have a sweet tooth. The atmosphere is always nice although it sometimes gets a bit loud indoors. Today I went here with mum and afterwards we strolled around a bit on Djurgården - a perfect recepy for a successfull afternoon. 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar