fredag 6 maj 2016

Friday, friday, friday


Kom precis hem efter att ha spenderat eftermiddagen och kvällen hos min fina vän Therese i hennes underbart fina nya lya. Vi satt ute i solen på balkongen och drack rosé och snackade skit. Sen gick vi och handlade pizza till middag. Har inte ätit pizza sen nyår. På väg tillbaka till Therese så plingade det till i min telefon. Fashion Week's officiella instagram-konto har då delat en av mina bilder och utsett mig till veckans streetstyle-bild! Då fick jag lite hybris en kort sekund, hehe. En liten parentes sådär men kul ändå! Vad tycker ni förresten om mina nya solglasögon? P hittade dom ute igår, det är Ray Ban's och verkar dessutom helt sprillans nya. Hur udda, jag som letat nya solglasögon i typ två månaders tid men inte hittat rätt, så dyker dessa upp som ur intet. Klädde mig för övrigt väldigt somrigt idag i en vit klänning som jag köpte i Australien, en ljus fake-skinnjacka som jag köpte för herrans massa år sedan och mina nya svarta sandaletter jag införskaffade häromdagen (och som såklart gett mig skavsår!). 

Just got back home after spending the afternoon and evening at my wonderful friend Therese's new beautiful apartment. We sat out on the balcony sipping rosé in the sun and chit-chatted. Then we went for pizza. On our way back to therese's my phone plinged and it turns out that Fashion Weeks officiall instagram account has shared one of my pictures and proclaimed me to be this weeks streetstyle-photo! Pretty cool, I must say. By the way, what do you think of my new sunnies? P found them outside yesterday, they're Ray Ban's and seems to be shining new! Funny, huh, considering I've been on the hunt for a new pair of sunnies for the past few months and then these ones just turn up out of the blue. Otherwise I dressed pretty summer-y today in a white dress, an old beige fake leather jacket and my new black strappy sandals I got myself a few days ago (which has already caused me blisters!). 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar