tisdag 24 maj 2016

Favourite Australian hair- and bodyproducts


Jag vill visa er mina absoluta favoriter när det kommer till hår- och kroppsprodukter, som jag faktiskt stötte på i Australien. Det var när jag och P bodde på de två olika lyxhotellen uppe i Blue Mountains som jag upptäckte dessa underbara produkter från ett relativt nytt australiensiskt märke vid namn Appelles Apothecary & Lab. De är icke djurtestade och eko vänliga och innehåller australiensiska ingredienser så som exempelvis eukalyptus. Hotellen hade denna serie i miniatyr förpackningar i duschen på hotellrummet. De doftar så underbart gott! Går och doftar på mitt hår och min hud varje dag när jag använt dessa produkter. Schampot och balsamet verkar göra under för mitt hår, det har blivit så glansigt och även blondare, upplever jag det som (kan vara en bieffekt av att mitt hår uppfattas ljusare då det är glansigare). 

Jag köpte med mig små flaskor av schampot och balsamet från giftshoppen på det sista hotellet men kunde konstatera att de skulle ta slut på någon månad, jag ville ha mer så de räckte längre men då hade vi redan hunnit lämna Blue Mountains (man åker ju inte gärna tåg i två och en halv timme enkelväg bara för att köpa schampoo...). Men så hittade jag på deras hemsida att det fanns en återförsäljare, också ett hotell, i centrala Sydney, nere i The Rocks! Jag släpade med mig Pontus hela vägen från vårt hotell i Darlinghurst, genom hela Sydney CBD (stadskärnan) via hamnen Circular Quay och genom The Rocks, allt för lite hår- och kroppsprodukter, haha! Det är tur att jag har världens snällaste, mest osjälviska pojkvän <3 Till min lycka hade hotellet kvar alla fyra produkter i original Big size! Så de fick alltså flyga med mig hela långa vägen från Australien hem till Sverige. Nu fick ni lite rolig kuriosa också! Bävar för när de tar slut, då måste jag beställa nytt via deras hemsida, hua för frakt-, import- och tullkostnader som tillkommer då... 



I want to show you my absolute favourite hair- and bodyproducts I discovered in Australia. When me and P stayed at the two different luxury hotels up in the Blue Mountains they had them in small packages in the hotelroom. It's a fairly new Australian brand called Appelles Apothecary & Lab. They use Australian ingredients like eucalyptus and are not animal tested and hence cruelty free as well as eco certified. They smell wonderful and the scampoo in particular also do wonders with my hair, making it really shiny and brighter. I sniff myself after using these products every time, haha, enjoying the scents to much. 

I bought two smaller bottles, one of schampoo and one with conditioner at the hotel but after we left Blue Mountains I realised they wouldn't last long, like a month or so, and I wanted more. Luckily for me I found a stockist on their website, another hotel, housing in central Sydney up in The Rocks. So I dragged Pontus along with me from Darlinghurst, through Sydney CBD, past the docks of Circular Quay and up to The Rocks, all the way for some hair- and bodyproducts, haha. It's lucky I have the most kind and selfless boyfriend in the world <3 To my excitement the hotel still had all four products available for purchase in their lobby, hence all four of them in big size flew home with me all the way from Australia back to Sweden! And there you got a story to go with it all, haha. I shudder by the thought of having to order new one's online from the website when mine are gonne, the taxes and import costs aren't exactly wallet-friendly for bringing goods in to Sweden... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar