onsdag 6 april 2016

New in: colorful!


Häromdagen var jag med lillasyster i Mall of Scandinavia på jakt efter en vårjacka. Nån vårjacka hittade jag inte (tydligen för sent ute), men inne i en butik hittade jag en gul klänning som gjorde mig riktigt glad av att titta på. När jag provade den satt den som en smäck på! Men en finklänning som är gul, hm, när ska jag använda den? tänkte jag och gick därifrån utan den. Ibland så hittar man ju något som man inte köper men som man sen inte kan sluta tänka på. Drömde till och med om den på natten. Dagen efter åkte jag till Mall of Scandinavia igen och den här gången fick klänningen följa med hem! Den är så vacker, något tillfälle kommer jag hitta för att använda den i vår eller i sommar. Och i förrgår fick jag hem ett paket från Australien med kläder jag beställt: en beige playsuit, en klänning med delad nederdel i färgen "mango" (blek orange typ) som är enaxlad och ett par solglasögon med blått spegelglas. Jag har hittat så många fina australiensiska webshoppar med underbara kläder. Det australiensiska modet är verkligen annorlunda jämfört med det svenska; mer färg, tightare passformer, avslappnade färgglada klänningar, croppade toppar, toppar med "choker", jumpsuits och playsuits, toppar med crossmönster... Det modet tilltalar mig just nu mer än det svenska och ångrar att jag inte shoppade mer kläder när jag var i Sydney, haha. Men fick med mig en hel del godbitar, mycket som jag inte hunnit visa upp här på bloggen ännu eftersom det svenska vädret inte tillåtit det ännu. Längtar verkligen efter våren, sommaren och värmen nu! 

The otherday me and my little Sister went out to a shoppingmall in Solna here in Sweden, called Mall of Scandinavia. I was on the hunt for a new coat for spring but I was unlucky on that mission (apperently all the nice springcoats are sold out here in Sweden, I'm a bit late for the season). Although, I found a lovely yellow dress in one of the boutiques but couldn't quite jusify my buying of it so I went home without it. But, you know, sometimes you come across a piece of clothing you just can't stop thinking about! I even dreamt of that yellow dress during the night so the next day I went back to the mall and bought it! It fit me perfectly and I will definitely find an occassion to wear it this spring or summer! Also, the otherday I received a package with clothes from Australia: a beige playsuit, a long maxidress in the color "mango" (pale orange) and a pair of sunglasses. The Australian fashion is a bot different from the swedish, more playful, colorful, lightweight, more cropped tops and playsuits and jumpsuits. I like it! I really wish I would have bought more clothes in Australia, haha, but still have a lot of clothes from downunder I haven't showed here on the blog yet since the swedish weather hasn't allowed it yet. Really longing for spring, summer and the warmth now! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar