lördag 12 september 2015

Veckan i bilder

Just nu sitter jag här: 



Fast bilden är från tidigare ikväll. Spanade ut genom fönstret på en mörkgrå himmel och skogstoppar som badade i dagens sista orangea solljus, medan jag drack en kopp chai te och funderade över hösten. 

Jag är ingen höstmänniska. Har lätt för att bli "höstdeppig" som tusentals andra svenskar. Mörkret, kylan... hua! Men människan är ju ett vanedjur. Så när jag väl accepterar att hösten är här för att stanna (med mörker, med kyla, med snö...) så kan man inte mer än gilla läget och härda ut! 

Tända ljus är mysigt! Och te. Mycket tända ljus och mycket te. 

Idag var jag och Pontus ut en sväng och plockade ljung i skogen. Buketten - om man nu kan kalla den så - är nu bosatt i min kära Kähler vas på soffbordet! 

Häromdagen var jag ute på en powerwalk i den sena eftermiddagssolen. Det är så himla fint att promenera längs Mälaren där vi bor, i skogen i naturreservatet. Det är dock en sak som jag ÄLSKAR med hösten: alla dofter i skogen! Det doftar så underbart! Tror det är något jag bär med mig från barndomen, då vi ofta var ute i skogen med pappa. 






Har så grymt mycket nya snygga träningskläder nu, så typ allt jag bara vill göra är att träna och powerwalka, haha. Ovan i tights och linne från Casall, nedan i linne och tights från Nike:  



I veckan fick jag hem min nya sport-bh från Adidas Stella McCartney samarbete och jag älskar den! Så underbart mjuk och skön, sitter som en smäck och så snygg! 



Var på Hemtex och fyndade finaste mässingslampan! Har länge velat ha en ny lampa till sängbordet och denna lilla pärla blev perfekt! 


Något annat som är nice med hösten (eller, egentligen är det nice oavsett årstid, när den nya årstiden kommer) är alla höstkläder man återupptäcker som man har i sin garderob! Hittade dessa ormskinnsmönstrade byxor undangömda längst in i min garderob: 



Nu sitter vi och dricker öl hemma hos oss, Pontus vänner är här och vi har käkat thaimat till middag. 

Ni får ha en trevlig kväll och en fin söndag önskar jag er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar