torsdag 10 september 2015

Födelsedagsmiddag på Stallmästaregården

I fredags i förra veckan var vi på Stallmästaregården i Hagaparken på födelsedagsmiddag. Det var Pontus kusin som fyllde år, hon hade abonnerat festvåningen och bjöd på en utsökt trerättersmiddag (som Pontus vän för övrigt tillagade - han är nämligen chefskock på Stallmästaregården)! 

Jag har aldrig tidigare varit inne i någon av fastigheterna som tillhör Stallmästaregården, bara gått förbi där. Insidan var om möjligt nästan vackrare än utsidan: 









Här har ni menyn för kvällen: 


Och här ser ni hur all rätter såg ut: 




Särskilt förtjust blev jag i efterrätten som var bland det godaste jag ätit! Och dessertvinet till den efterrätten sedan, så gott! Det vattnas i munnen nu när jag tittar på alla bilderna av maten... 

Det var Pontus kusin som sammansatt de olika råvarorna till de olika rätterna och utformat menyn, som jag förstod det, tillsammans med de olika vinerna. Hon hade för övrigt gjort ett häfte med beskrivning av alla gäster som var med på festen, med en skämtsam touch, vilket jag tyckte var en otroligt rolig och fyndig idé! Med andra ord var kvällen mycket trevlig och lyckad, med många goda skratt, gott sällskap och trevlig stämning - och god mat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar