tisdag 31 mars 2015

Nya detaljer

Hej på er fina! 

Sitter och drömmer om inredning på min lunch :) Det har blivit lite nya detaljer till hemmet i alla fall! 

I lördags var jag och Pontus ute på stan och letade lampa. Vi gick förbi Gateau i Sturegallerian där de sålde de mest bedårande små foliepåskäggen! Jag föll direkt - har inga påsksaker hemma alls! - men vi hade inte tid att stanna utan måste jaga efter vår lampa! 

Sedan dess har jag inte kunnat släppa tanken på hur fint de där små påskäggen skulle pryda vårt vardagsrumsbord hehe... Så igår efter jobbet satte jakten igång! I en timme rantade jag runt på stan i ösregnet: Odenplan, Hötorget, Stureplan... ringde fyra butiker men ingen hade de små äggen i de färger jag måste ha (!) - orange och ljusgrön - utan bara fel färger eller stora ägg. 

Tillslut hittade jag nog Stockholms sista orangea lilla ägg och ett ljusgrönt inne i Sturegallerian! Pust! Kände mig så förbannat nöjd med mig själv (vägrar ge upp!) och riktigt lycklig där jag satt med mina jäkla ägg på tunnelbanan på väg hem, haha! Kort historia gjord lång, hehehe. 


Annat nytt hemma är mitt underbara marmorfat från Granit - som jag väntade på att det skulle komma in i lager igen! 


Införskaffade mig en vacker blåvit hortensia som får pryda fatet på soffbordet - älskar den typen av blomma! 


Men kronan på verket - det jag och Pontus hade siktet inställt på när vi var på stan i lördags - det är vår nya vita fjäderlampan från Vita Living - EOS! 


Den är som ett moln! :O älskar att ligga i sängen och kolla upp på vårt fluffiga "moln" i taket: 



Låg och filosoferade igår kväll när jag skulle somna - den kastar till och med en skugga på väggen som ett riktigt moln kastar en skugga på marken! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar