onsdag 5 december 2012

Vinterinspiration

Fick mig några goda skratt på tunnelbanan hem idag åt alla facebook-uppdateringar kring vädret! Tilläggas bör att jag redan var på gott humör med tanke på att jag visste att jag faktiskt SKULLE få komma hem då min tunnelbanelinje gick. Anser att de som har rätt att vara molokna eller på dåligt humör är de stackare som inte kommer att komma hem med kommunala färdmedel, som till exempel pendeltåg eller buss eller saltsjöbanan. 

Några roliga statusar: 

"När bussen blev påkörd bakifrån av en bil imorse gav jag upp direkt, gick av och tog en annan buss hem. Somnade om i några timmar och är så sjukt glad över mitt beslut att stanna hemma"


"Älskar att folk verkar bli lika chockade VARJE år när det är snökaos... Det är ju vinter! Blir ni chockade när det är sommar och sol också?

SNÖSTORM I DECEMBER, JÄVLAR VA SJUKT! SÅN FRUKTANSVÄRD SKRÄLL, VAD VAR ODDSEN? VADÅ GÅR INTE TÅGEN, VA!? SOM FÖRRA ÅRET, OCH ÅRET INNAN...
OCH HAR NI HÖRT? DET SKA KOMMA MEER SNÖ I VINTER... VA ÄR DET SANT!? MEN KOMMER SNÖN FÖRSVINNA NÅNGÅNG? Ja i vår sjukt nog...

Tips till Darin när du ändå är i "ropet" Gör en ny låt som heter "Why does it snow" såmycketbättre"
 



"När jag var liten drömde jag om att sova över i en leksaksaffär. Nu blir den nog sann. Dock i en skoaffär, men det är ju en leksaksaffär (för lite äldre). Helst vill jag ju inte sova över på jobbet. Men tack SL, for making dreams come true...."


"Om du ska åka pendeltåg idag... Låt bli. Stanna hemma. Jag förlorar hellre en arbetsdag än min tid, mitt tålamod och min värdighet"


"Va MYSIGT det är när det snöar i sidled... !!!! ♥"


"Vi slipper i alla fall myggen"


Har alltid hatat vintern och kylan, brukar få höstdepression med. Det har faktiskt inte kommit denna vinter, tycker det är vackert med snön, och fryser du? - klä dig varmare! Men så har jag ju min underbara vinterjacka med den mysiga huvan att gömma mig i med <3 Tror det bidrar till att jag tycker det är mysigt med vintern det här året, den lilla snöstormen idag till trots (är nästan som att vandra runt i ett litet mini-hus med den där gåsen på)!







  










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar