torsdag 5 april 2012

Funderingar från sängen

Har funderat pÅ en sak... Det dÄr med lÖshÅr, alltsÅ extensions... Är inte det egentligen rÄtt ofrÄscht?? Att sÄtta in en annan mÄnniskas hÅr i sitt eget? Nej fy! Äckligt. Okej liksom att det Är tvÄttat och rengjort och fÅtt genomgÅ en massa kemiska procedurer innan, men ÄndÅ - nej tack! Kanske bara tur dÅ att man har tillrÄckligt fint, bra, tjockt hÅr sÅ man slipper hÅlla pÅ med det.

Jag har visserligen akrylnaglar, det Är ju ocksÅ lite fejk, men jag har liksom fÅtt inse att jag har fÖr skÖra naglar som bryts sÅ fort de vuxit ut det minsta, sÅ jag kan aldrig fÅ sÅdana dÄr fina naglar annars. En kollega till mig en gÅng hade sÅ tjocka, starka naglar naturligt att hon var tvungen att typ anvÄnda tÅng fÖr att klippa av dem, kan ju inte heller vara sÅ kul...

SjÄlvklart kan man ju Även dÄr argumentera fÖr hur nyttigt det egentligen Är att hÅlla pÅ med sÅdana kemikalier som anvÄnds dÅ man gÖr naglar. Nu vet jag visserligen inte exakt hur extensions sÄtts i mer Än att man "syr" fast det i personens egna hÅr... Men tÄnk att dra handen genom sin eller sin tjejs hÅrman och kÄnna som smÅ "stygn" eller nÅgot vÄldigt onaturligt vid hÅrbottnen... Uuuuh! Ryser vid sjÄlva tanken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar