onsdag 14 mars 2012

Att lära sig fokusera på det positiva

Varit en relativt lång och stressig dag på jobbet, telefonerna har gått varma och det har varit köer i princip hela tiden. Fick ett riktigt otrevligt samtal där jag blev kallad för "lögnare" några gånger, på grund av att personen i andra änden av luren inte kunde ta vad jag sa... Faktiskt aldrig blivit kallad det tidigare, alls i mitt liv, kom lite so en chock för mig, haha. Man utvecklar rätt tjock hud i det här jobbet efter ett tag, bara efter två månader hade jag lärt mig att ta det mesta och inte ta det personligt. 

Men sen finns det ju även de där pärlorna som ringer in, som kallar en för "stjärna" och "underbar"  - eller som den gången då jag fick en kund som efter en stund telefonsamtal sa: "Löser vi inte det här nu så får du komma ut till mig i Sandhamn och så får vi dricka skumpa på min veranda! Fast inte nu, det är för kallt, vi får vänta till sommaren!" och så skrattade vi ihjäl oss! 

Tyvärr är det ju så att vi människor (eller, ska inte dra alla över en kam, men väldigt många- vågar jag säga merparten?) minns det negativa och fastnar på det, istället för att suga åt sig av det positiva och  minnas det i första hand. Det vet jag är något som även jag behöver bli bättre på. Kvinnan i Sandhamn, som nämnd ovan, det samtalet kommer jag nog sent glömma, blir fortfarande full i skratt när jag tänker på det :)

Nu ska jag gå ut med hunden och sen natta honom - sedan blir det avkoppling med "Game of thrones" som för övrigt är en grym serie! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar